Kontakta oss

Telfonnr: 013-148300
Mail: info@jeltec.se

Miljöpolicy

Över hela världen inser man idag att en av de viktigaste frågorna vi står inför är att skydda vår livsmiljö. Vi på Jeltec är inget undantag. Därför har vi utformat en miljöpolicy som vi kontinuerligt utvärderas och revideras och som innebär att vi ska:

  • Vägleda personer verksamma i företaget så att vi lever upp till eller överträffar kraven i lagstiftningen och ständigt arbetar för att förbättra vårt miljöarbete.
  • Vara ett företag där ekologisk grundsyn och kretsloppstänkande verkar i praktiken.
  • Verka för att minska mängden råvaror och energi.
  • Reducera mängden skadliga ämnen i våra produkter och ersätta ev. sådana med miljövänliga alternativ.
  • Så långt det är möjligt endast använda återvinningsbara råvaror i hela vår verksamhet, alltså inte enbart i våra produkter och emballage.
  • Påverka leverantörer, alt. välja sådana som kan tillhandahålla produkter och tjänster som överensstämmer med vår miljöpolicy.

Miljödeklarationer

För att på ett enkelt sätt kunna redovisa innehållet i våra produkter och vårt företags miljöpåverkan har vi miljödeklarerat våra produkter. Miljödeklarationerna hittar du på vår nedladdningssida.

Köpvillkor

1. FÖRETAGSINFORMATION:
Jeltec Produktion AB
Organisationsnummmer 556362-5671
Adress: Idögatan 35, Linköping

2. BESTÄLLNING:
När du registrerat en order hos oss hanterar vi den så snart vi har möjlighet och skickar en ordererkännande till den e-postadress du angav vid beställningen. Det är viktigt att du läser ordererkännandet och kontrollerar att det stämmer.

3. BETALNING
Samma dag vi skickar beställd vara skickar vi även faktura. Betalningstid för faktura är 30 dagar och från och med det datum då varorna skickas från Jeltec, om inte annat har överenskommits vid beställningstillfället. Om betalningen uteblir tillkommer 60 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta utifrån gängse regler (referensränta + 8%) tillkommer. Sker ingen betalning därefter kommer fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

4. LEVERANS
Beställningar behandlas och levereras så snabbt som möjligt eller på önskat leveransdum (om ni önskar senare leverans). Om kunden önskar använda eget fraktavtal är det inga problem, i annat fall ordnar vi med frakten och fraktkostnaden kommer då att debiteras på kundfakturan.
Kunden ska kontrollera leveransen innan signering sker. Om det finns synliga skador eller misstänkt transportskada ska detta anmälas direkt till chauffören. Dold transportskada ska anmälas till oss inom tre dagar från leverans för att transportskadan ska kunna godkännas. I samband med detta ska emballage sparas och skador dokumenteras.

5. RETURER
Om kund önskar returnera felfria varor ska kunden först kontakta Jeltec. Vid kodkänd retur ska varan vara felfri, i nyskcik och ska returneras i originalemballage alternativt likvärdigt emballage. Kund bekostar returfrakt. Retur av felfritt gods krediteras med upp till 80% av produktens värde. Om skador uppkommer p.g.a. dåligt emballerat gods kan full kreditering ej ske. Tänk på att alltid ange ordernummer vid kontakt med oss. Retur av specialprodukter godkännes ej.

6. REKLAMATIONER
Transport skador ska reklameras enl punkt 4 ovan. Vid reklamation av produkt skall kund alltid kontakta Jeltec omgående och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Ingen åtgärd får påbörjas innan reklamationen har hanterats av Jeltec.
Jeltec åtar att genom utbyte eller reparation åtgärda eventuella fel som beror på bristfällighet i konstruktion, material eller tillverkning.

7. GARANTIER
Garantitiden är 3 år om inte annat överenskommits. Garantin gäller fabrikationsfel och kan inte tillämpas på på förbrukningsvaror. Din faktura gäller som garantisedel med fakturanumret som referens när du kontaktar oss.

8. FORCE MAJEURE
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Jeltecs kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att jeltec befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Integritetspolicy

Vår integritetspolicy förklarar hur vi samlar in och använder information om våra kunder. Samt på vilket sätt kunden kan begära ut, ändra eller ta bort informationen.

Vilka typer av personuppgifter behandlar vi?
Vi samlar in och behandlar personuppgifter om kunden när ett köp genomförs på vår hemsida eller av oss på kontoret. De personuppgifter som vi behandlar våra kunder är:

  • Namn på företag, förskola, skola eller liknande
  • Adress
  • Kontaktperson
  • Telefonnummer
  • E-postadress
  • Inköpshistorik
  • Kundgrupp

 

Vad använder vi kunduppgifterna till?

  • Hantera beställningar – Rättslig grund: Fullgörande av avtal
  • Möjliggöra kommunikation med kund via post, e-post, telefon eller SMS/MMS i samband med order eller efterfrågad information – Rättslig grund: Fullgörande av avtal
  • Genomföra leveranser (inklusive aviseringar) – Rättslig grund: Fullgörande av avtal
  • Bokföring av fakturor – Rättslig grund: bokföringslagen

 

Hur länge sparar vi uppgifter?
Har kunden bett oss att skicka information i samband med en mässa eller besök sparar vi dina uppgifter i 12 månader. Genomför kunden sedan ett köp sparar vi som regel uppgifterna ovan så länge kunden är kund hos oss.

Cookies
Vi använder cookies för att förbättra din användarupplevelse och för att ge dig som besökare tillgång till viss funktionalitet. Våra cookies sparar inte information såsom namn och personuppgifter.

Till vem vi lämnar ut kunduppgifter?
Vi använder oss av tredje parts leverantörer för vårt affärssystem och IT-system. För att kunna fullgöra våra rättsliga förpliktelser mot våra kunder kommer även dessa att behandla kunduppgifterna. För att kunna leverera varor till kund behöver vi även lämna ut dina kontaktuppgifter till våra speditörer. Tredje part som vi lämnar ut information till får dock aldrig använda dina personuppgifter för något annat ändamål än de som specificerats av oss.

Kundens rättigheter
Kunden har rätt att få ut information om de personuppgifter vi har sparat, att begära rättelse, överföring eller begära att vi begränsar behandlingen, göra invändningar och/eller begära radering av dina uppgifter. Detta sker genom att kunden kontaktar oss.