Så handlar du

Att handla på jeltec.se är både enkelt och roligt.

I toppmenyn under "Produkter" ser du hela vårt breda sortiment. Genom att klicka på en kategori får du se allt som ligger i den. Det går även att klicka på bilden för att komma in till produktinformationen. Där finns allt du behöver veta om produkten, så som bilder, beskrivning, fakta, monteringsanvisningar etc.

Gör dina eventuella val av t.ex. färg och storlek samt fyll i antal. Kllicka därefter på knappen "Lägg till varukorgen".

När du har handlat klart klicka på "Din varukorg" högst upp till höger i webbshoppen. Klicka på knappen "Gå till kassan". Fyll i din information och klicka därefter på knappen "Lägg beställning". När du skickat din beställning får du ett bekräftelsemail till den angivna epost-adressen. Vi kommer sedan att behandla din order och återkommer till dig så snart vi kan med ett ordererkännande där du får veta mer om frakt och leveranstid. Tack för att du handlar på jeltec.se Har du några som helst frågor om hur du handlar på vår webb så är du välkommen att ringa oss på 013-14 83 00 så förklarar vi hur det fungerar!

Köpvillkor

För oss finns det inga order som är ’’för små’’. Därför tillkommer aldrig några extra kostnader som expeditions- eller faktureringsavgifter. Du behöver inte heller betala extra för emballage men moms och frakt tillkommer. Våra betalningsvillkor är 30 dagar netto från fakturadatum. Därefter debiteras dröjsmålsränta (för närvarande 2.5% / mån). Vi förbehåller oss rätten att göra produkt- och prisförändringar utan föregående meddelande.

Gör du inköp via vår hemsida registreras ditt IP-nummer och de uppgifter du då lämnar lagras. Det gör vi för att säkerställa att leveranser sker på ett säkert och smidigt sätt. Vi säljer ingen information. Priser kan uppdateras så se till att ha en färsk prislista nedladdad. Aktuella priser visas alltid i anslutning till produkterna. Hos oss kan du välja att förskottsbetala eller handla mot postförskott.

Garantier

Vi lämnar 3 års garanti för fabrikationsfel på våra produkter. Din faktura gäller som garantisedel. Numret på fakturan anger du när du kontaktar oss.

Transportskador/ Reklamationer

När du tar emot leveranser från oss ber vi dig noga kontrollera att antalet kollin stämmer och att kartongerna är oöppnade och hela. Eventuella avvikelser noterar du på chaufförens fraktsedel och gör en anmälan till transportföretaget. Upptäcker du skador efter leverans skall det anmälas till transportföretaget snarast men senast inom 7 dagar. Görs anmälan senare får du tyvärr själv stå för kostnaderna. Självklart har du som kund alltid rätt att vända dig direkt till oss för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt eller annan hjälp som berör ditt köp eller beställning.

Vid reklamation av felaktiga varor återbetalar vi dig pengarna inom 30 dagar ifrån det att vi mottagit reklamationen. Om vi har möjlighet att avhjälpa felet eller skicka dig nya varor återbetalar vi dig fraktkostnaderna inom 30 dagar.

Ångerrätt/Returnering av varor

När du köper en vara eller en tjänst på distans har du enligt lag om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar. Har du några frågor gällande ångerrätten kan du läsa mer här. Vill du av någon anledning returnera felfria varor ska du vända dig till oss först. Retur ska ske i originalförpackning. Kostnader för bl.a. returfrakt tillkommer.